piątek, 21 stycznia 2011

Włochy cz. 2

Teramo - niewielkie miasto we Włoszech w regionie Abruzja, w którym mieszka ok 53 000 mieszkańców.



Teramo to nieduża mieścina, ale mieści w sobie nieco zabytków, między innymi XIII-wieczny kościół:






W Teramo jest również pomnik, który symbolizuje upadek ziemi, nieba i morza:

upadek ziemi


upadek nieba

upadek morza

W drodze do mostu z XIII wieku:




Wspomniany most


W Teramo jest sporo ścieżek do chodzenia. Oto fragment jednej z nich:






Niestety, były i krajobrazy zakłócające wszelką koncepcję:



p.s 1 w poprzednią środę dostałam maila z biura Erasmusa, aby się zgłosić po odbiór karty bibliotecznej. Pomyślałam "Rychło w czas". Poszłam i okazało się, że karty innych Erasmusów są, natomiast mojej nie ma i mam się po nią zgłosić w przyszłym tygodniu. Poszłam zatem przedwczoraj i okazało się, że karty jak nie było, tak nie ma. Mają mi ją wysłać, ale czuję, że jak mi ją wyślą, to będę mogła ją potraktować tylko jako pamiątkę. I jak tu mówić o sprawności tamtejszych uczelni? Co prawda Mamen, moja hiszpańska koleżanka, twierdzi, że to chyba dlatego, że jestem studentem Erasmusa, bo normalni studenci otrzymują karty zanim się przeterminują na 15 dni przed utratą ważności

p.s 2 bardzo podobają mi się nazwy jednostek po hiszpańsku

np. metr kwadratowy - metro cuadrado
metr sześcienny - metro cubico

a cyfry rzymskie jak są po hiszpańsku? - numeros romanos:)


p.s 3 któregoś dnia, moja koleżanka wysłała do mnie powitanie "Hola Caracola" (caracol  to po hiszpańsku ślimak). Okazuje się, że się czasem wita w ten sposób żartobliwie dzieci.

p.s 4 słowo "pacifico" oznacza spokojny. Teraz już wiem dlaczego Ocean Spokojny zwie się również Pacyfikiem.

p.s 5 czasami w Hiszpanii można spotkać w budynkach 2 windy. Jedna zatrzymuje się tylko na piętrach parzystych, a druga tylko na piętrach nieparzystych

p.s 6 Dobra pizza to we Włoszech taka, która jest na tyle sztywna, ze przy podniesieniu kawałka do góry, nie spada.


p.s 7 we Włoszech mają inne wtyczki do kontaktu

1 komentarz: