środa, 20 października 2010

Granada cz. 2

Z Czeszką Stanisławą

Mieliśmy do dyspozycji audiobooki i trzeba przyznać, że komicznie to wyglądało takie jednoczesne słuchanie i robienie zdjęć
Ornamenty przecudnej urody ryte w kamieniu

Ola i 3 Włoszki
Myślę, że tym razem nie pokuszę się o komentarz. Po prostu jeszcze raz obejrzę zdjęcia z przecudnej Alhambry...


p.s w Hiszpanii budynki(przynajmniej w mojej dzielnicy) nie mają parapetów, a raczej mają je ale tylko te zewnętrzne. No i właśnie na tych oto parapetach stawia się kwiaty.
p.s2 Czesi, Słowacy i Polacy mają bardzo podobne imiona(o czym pewnie większość wie, ale zawsze warto napisać). Stanisława(a zdrobnienie od niego to Stanka), Przemek, Lukas.
p.s3 banany w sklepie można kupić dwojakie: albo bardzo zielone, albo tak dojrzałe że prawie czarne. Co ciekawe wielu ludzi lubuje się w jedzeniu zielonych bananów
p.s4 Taksówki tutaj posiadają tabliczki libre(wolna) lub ocupado(zajęta)
p.s5 Hiszpanie posiadają ciekawe zdrobnienia:

Jose - Pepe
Francisco - Paco
Ignacio - Nacho

Teraz już chyba nie powinno nikogo dziwić dlaczego Aleksandra to Ola? A tak z innej beczki a właściwie kraju to w Grecji zdrobnienie dla Aleksandry to Alekuka:)
p.s6 Trochę hiszpańskiej muzyki - piosenka, która mi poprawia humor na początek dnia - Sin compasion
p.s 7 Wiedzieliście że na Słowacji mają Euro? Przyznaję się ze wstydem.. ja nie wiedziałam.

3 komentarze:

  1. Alekuko...

    Ja przykładowo też bym nie wiedział, że Słowacy mają Euro, żeby nie to, że byłem tam dwa lata temu.... i płaciłem już w Euro :D

    Arroba - Dzięki za odpowiedź :)

    OdpowiedzUsuń
  2. hehe.. specjalnie poszłam i zapytałam o to chłopaków:)

    OdpowiedzUsuń
  3. O podatku liniowym też nie słyszeli? :P

    SN

    OdpowiedzUsuń